2021. március 16., kedd

Testnevelés

  Kedveseim! 



Szerencsekerék!

Nézzük milyen a szerencséd ? 

Kérlek a szerencsekerék alkalmazásával végezz ERŐSÍTÉST!

Visszajelzésben írd meg nekem , hogy milyen erősítéseket hajtottál végre 10 db erősítést végezz el!

https://wordwall.net/hu/resource/710436/testnevel%c3%a9s/er%c5%91s%c3%adt%c3%a9s-kond%c3%adci%c3%b3

Jegyezd fel a sorrendet és ezt ismételd meg 3X. !

Természetesen a gyakorlat megkezdése előtt, végezz BEMELEGÍTÉST!!! 

https://www.youtube.com/watch?v=2mdphUhfer0

Jó munkát kívánok!

Csak ügyesen !!! :)


Matematika Összefoglalás törtekből 03.16

 Kedves Ötödikesek!

Ismételjük át, amiket a törtekről tanultunk!

Gyakoroljunk olyan feladatokat, amelyek a dolgozatban is előfordulnak! Oldjuk meg a feladatlap feladatait!


6 feladat
tk. 152 / 5 feladat

Házi feladat tk. 152 / 1)  2)   3)  4)  Nem kell beküldened, leellenőrizzük órán.
                      A Learningapps-en gyakorolhatod a pénteken kijelölt feladatokat!

Csütörtökön dolgozatírás lesz!👍😅

Gyógytestnevelés 03.16.

 Szia!

Most egy gerinctréninget kell elvégezned. A naplódba írd fel, hogy hogyan esett a gyakorlatok elvégzése.

Figyelj a helyes végrehajtásra. A naplót ne feledd, mert nemsokára kérem!!!!


Jó mozgást!

Ági néni



Rajz házi feladat határidő!

 Kedves Mindenki! 


Először is, köszönöm azoknak, akik már beküldték a házikat. Nagyon szép munkákat kaptam! 😀

Akik még nem küldték:  Márk, Csanád, F. Ádám, G. Ádám, Nóci, Anna, Emma, Gergő és Beni


Kérlek, ne felejtsétek elküldeni a házikat 2021.03.19-ig!
kovacs.emese.reka@vargatamas.hu
A tárgy ez legyen: Görög váza - 5. b - Neved 

Nagyon várom a munkákat! 

Réka néni 🌟


Történelem - március 16.

 Kedveskék, 

ma 9.00-kor online óra a Teams-en.

Meg fogjuk beszélni a legutóbb kiadott GoogleForms feladatlap megoldásait, és átbeszéljük még egyszer a témát, mert sajnos nem sikerültek túl jól a megoldások.
(A feladatlapoknál minden esetben az elsőként beadott megoldást vettem figyelembe, hiszen beadás után a feladatlap megmutatta a helyes válaszokat...)

Az óra hátralevő részében pedig elkezdjük majd az összefoglalást. 

Ehhez két kvízt is hozok nektek, amiket ÓRA UTÁN kell elkezdened kitölteni:

- EZT

- és EZT

Mindkettőt a legjobb tudásod szerint csináld meg! Látni fogom a kitöltéseket, és vezetem az eredményeket.

Tehát még egyszer: 9.00-kor tali! ☺

Angol - 2021.03.16.

 Good morning! 

Köszönöm azoknak, akik küldtek képet a múlt órai munkájukról (Márk, G. Ádám, Domi, Szabi)! 🌟
Sajnos a csoport másik felétől nem kaptam visszajelzést... ha technikai gondotok akadt, akkor szóljatok!

Let's practise! Ma gyakoroljuk az utóbbi órákon tanultakat.

1) Free time

Workbook p. 36, exercise 1 (Mf.:36./1.) - Írd be a megadott szavakat a megfelelő képek alá! 

Ha kész vagy az 1. feladattal, akkor gondolkodj el azon, hogy milyen igéket (play, go, do, collect) használunk ezen szavak előtt!

Gyakorolj ezzel a feladattal: https://learningapps.org/view18330024

2)  Complete the sentences

Workbook p. 36, exercise 3 (Mf.:36./3.) - Mit csinálnak a szabadidejükben? Egészítsd ki a mondatokat a képek alapján.

3) What do YOU do in your free time? 

Open your exercise book and write about yourself. Nyisd ki a füzeted és írj magadról! 
Mit csinálsz és mit nem csinálsz a szabadidődben?

Másold le ezt a táblázatot és pipáld ki (✔), amit szoktál csinálni és ikszeld ki (✖), amit nem! 


Ezután írj magadról a táblázat alapján mondatokat! 

pl.:     ✔ - I play football.       VAGY         ✖ - I don't play football.  

 Holnap Teams-en leellenőrizzük a megoldásaitokat!

Have a nice day!
Dorottya néni

2021.03.16. Német

Kedves németes!

Holnap 11 órakor Teams-en találkozunk! 

Ma a munkafüzet feladataival gyakorolhatod az új ismereteket.

Mf. 48. old. 

1. feladat: Találd meg a hónapokat a rejtvényben!

3. feladat: Alkoss mondatot a felsorolt szavakból!

Mf. 49. old.

4. feladat: "im" vagy "am" kerül a vonalakra?
Emlékezz! Hónapok elé "im" szócska, napok elé "am" szócska!

Játék: Figyeld meg a képeket, és válaszolj a kérdésekre! (Melyik évszakban/hónapban történik?)



Holnap Teams-en ellenőrizzük a megoldásaidat! 

Schönen Tag! 🌞

2021. március 16. Ének

 Hahó ötödikesem!

reneszánsz korszakról mesélek ma neked. Az 1450-től 1600-ig terjedő időszak elnevezése azt jelenti, hogy újjászületés.

De minek is az újjászületése ez? Nézd meg a képeket!

Ez Firenze látképe. Tudod, hol van?
🌍Keresd meg ITT !


Ez Michelangelo és a két legismertebb alkotása:



Ismerős ez e rejtélyes hölgy?
Igen, Ő Mona Lisa, az alatta lévő képen pedig Az utolsó vacsora.
Mindkettő Leonardo da Vinci műve.




Ha megfigyeled, az ókori művészet jellegzetességei jelennek meg a reneszánsz művészetben, tehát a reneszánsz az ókori művészetek újjászületésének korszaka.

A reneszánsz korszak Itáliából indult. Ebben az időszakban a "sötét" középkor végeztével megváltozott az emberi gondolkodásmód. A legfontosabb a természet, a földi élet szépsége, és az ember lett. A művészetek és természettudományok vezérelve az emberközpontúság, más néven humanizmus.

A zenében is nagy változások történtek. A társas éneklés a mindennapok része lett, így a reneszánsz korszak a kórusművészet virágkora lett. Tudod, amikor férfiak és nők énekelgetnek együtt, több szólamban, hangszerkíséret nélkül. Néha akár 12 szólamban is!

🎧 Hallgasd meg EZT !

Bizonyára megfigyelted, hogy olasz nyelven énekelték a művet. Ez egy világi témájú kórusmű, és az adott szerző nyelvén (nemzeti nyelven) íródott. Ha a szerző olasz, akkor olaszul, ha német, akkor németül, és így tovább. Az ilyen típusú kórusművet madrigálnak nevezzük.

🎧 Hallgasd meg EZT is!

Ezt latinul énekelték, a témája egyházi, vagyis vallásos szövegű. Az ilyen típusú kórusműnek motetta a neve.

A reneszánszban tovább fejlődtek a hangszerek, a legelterjedtebb hangszer a lant volt.




Na és azt vajon tudod-e, hogy melyik uralkodónkhoz fűződik a magyar reneszánsz virágkora?
Igen, Mátyás királyhoz.



🎧 Végül hallgasd meg EZT !

Viszonthallásra!👂