2021. március 26., péntek

Matematika Az űrtartalom mérése 03.26

Kedves Osztályom!

Ellenőrizzük le az időméréssel kapcsolatos házi feladatot!

Ma az űrmértékegységeket ismételjük át!

Cím: Az űrtartalom mérése 












Az űrtartalom mértékegységei:

1 ml      1cl     1dl      1l       1 hl












Feladatlap






















Hf: A feladatlapon meg nem oldott feladatok elkészítése.
Gyakorlás: ementor.hu

Technika

 Kedves Gyerekek!

A mai órán origami hajtást fogtok készíteni!

A feladathoz tartozó PPT ITT találod.

Origami, a papírhajtogatás japán megfelelője, többnyire négyzet alakú papírból kiindulva (de egyéb síkidomokból is) készíthetünk állatokat, tárgyakat díszeket, geometriai formákat, segédeszközök használatával vagy anélkül. A kezdőtől a haladó szintig terjedő nehézségi skálán, nagyon sokféle origami formát lehet találni. A modellek összetettségét az egyszerűtől a szuperkomplex szintig skálázzák. 

Minden országban, ahol ismerték a papírt, elvileg kialakulhatott a papírhajtogatás helyi változata, így Japánon kívül is zajlott az origami fejlesztése. Több könyv jelent meg, ahol e díszítés módját ábrákkal is illusztrálták. Az európai hajtogatás bölcsője Spanyolország, ahol a Pajarita (jelentése=kismadár), egy bizonyos hajtogatott madár ugyanolyan népszerű, mint a daru. A Spanyol Papírhajtogató Szövetség (AEP) a Pajaritát használja logójának. Nagyon kevés japán ismeri ezt a formát, viszont, minden spanyol hallott már róla.

Sok origamival foglalkozó könyv kezdődik azzal, hogy bemutatja a hajtogatás alapjait, amely segítségével később könnyebben lehet felépíteni más modelleket.

A mai feladat a ppt-ben látott dobozt kell elkészíteni (2. dia).

Elkészítési határidő: 2021. április 08. (csütörtök)

Az elkészült munkadarabokat névvel ellátva  IDE töltsd fel.

Jó munkát!

Feca bácsi
 

Angol - 2021.03.26.

Dear Students,

How are you today? I hope you are okay! 😊 Are you ready for the test?

1) Test: free time activities

Most a szabadidős tevékenységekből és az egyszerű jelen időből írtok dolgozatot. 
Legkésőbb ma délután 5-ig el kell kezdened kitölteni! (Ha valamiért nem sikerül kitölteni, akkor szólj nekem!)

A dolgozat végén meglátod az eredményed, de ez még változhat, mert én is átnézem, hogy tudok-e még 1-2 pontot adni (pl: 1-1 gépelési hiba még nem biztos, hogy számít).

A röpdolgozatot itt találod:

https://redmenta.com/?solve&ks_id=134324530

2) Story: Mickey, Millie and Mut

Ha van kedved, akkor nézd meg újra a Mickey, Millie és Mut rajzfilmet! 🐶

Írd ki a szótárfüzetedbe ezeket a kifejezéseket a történetből!

volleyball = röplabda
play volleyball = röplabdázik
table tennis = asztalitenisz, ping-pong
play table tennis = ping-pongozik
catch = elkapni 

3) Crossword

Workbook p. 38, exercise 2 (Mf.:38. old./2. f.)
Complete the crossword. (Oldd meg a keresztrejtvényt!) 
 
 Ne feledd! 
    across = vízszintesen ↔ 
    down = függőlegesen ↕




A kitöltött keresztrejtvényről készíts egy képet és küldd el e-mailben (berenyi.dorottya@vargatamas.hu) vagy Teams-en!

Have a nice weekend!
Dorottya néni

2021.03.26. Német

Kedves németesem!

Az online órán megbeszéltük, hogyan kell kimondani németül a számokat. Emlékeztetőül:

1. Válassz ki a Tk. 71. oldalának 12. feladatából 6 évszámot, és írd őket le a füzetedbe BETŰVEL!

Pl: Kiválasztod Mozart születésének évszámát: 1756, és leírod a füzetedbe: siebzehnhundertsechsundfünfzig

2. Beszélgettünk a tankönyben látható híres emberekről már. Most nézz bele Mozart életébe ezzel a kis dallal:

Das Mozart-Lied

💚 Szorgalmi feladat: Írd le a füzetedbe, mit tudtál meg Mozartról a dalt figyelve!

3. Gyakorold az évszámok felismerését ezzel a játékkal! Írd le a megjegyzések közé, mennyi idő alatt sikerült hibátlanul megoldanod a feladatot! 👀

Jahreszahlen

A füzetedről készített képet küldd el a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre!

Schönen Tag! 🌞

Természettudomány - 03.26.

 

 Kedves Ötödikes!

 

A mai óra címe:                                       Az anyagok összetétele


Vajon milyen különbség van a desztillált víz és a csapvíz között?

Mi is az a desztillált víz? Olvasd el az 54.o. lap alján lévő bekeretezett szöveget!

Vázlat a füzetbe:

Desztillált víz és csapvíz vizsgálata:

- mindkettő folyékony, színtelen, szagtalan

- ízük eltérő: a desztillált víz íztelen, a csapvíz kellemes ízű ( jó esetben 😉 )

Nézzük mi történik, ha melegítjük a kétféle vizet:   1. ábra

1. a desztillált víz nyomtalanul elpárolog

2. a csapvíz forralása közben viszont vízkő marad az edény falán. ezeket szilárd anyagok alkotják

Összetételük tehát eltérő. A vízkőről olvashatsz az 55.o.lap tetején a bekeretezett részben!

A desztillált víz egyforma részecskékből áll, tehát EGYNEMŰ anyag.

A csapvízben a vízrészecskék mellett ásványi sók is vannak, tehát a csapvíz KEVERÉK. 2. ábra

Olvasd el az 54. o. tetején lévő bekeretezett részt is!

Írd le pirossal a meghatározást!

Szilárd anyagok is alkothatnak keveréket.

Só és keményítő keverékének vizsgálata, szétválasztása:

Olvasd el a kísérletet az 55.oldalon.

A keverékek alkotórészei szétválaszthatók egymástól. Hogyan? 4.ábra + felette a szöveg

Írd le mi történik:

 

Konyhasó és vaspor keverékének vizsgálata, szétválasztása:

Olvasd el a kísérletet az 55.oldalon + 5.ábra

Írd le, mi történik:

 

Oldd meg a következő munkafüzeti feladatokat: 66.o. 1., 2. a),b),c)

SZORGALMI FELADAT ÖTÖSÉRT: mf. 61.o.4. a) b) c) folytatódik a 62.oldalon

                                                                   A b) részről fotót is kérek!

Várom a füzetről és a munkafüzetről a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni